SøndagMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagBillederForsiden

Lørdag d. 19/4: Hjemrejse

Lørdag skal vi af sted kl. 13.30, trailerfolkene lidt tidligere. Min ejer sætter mig og den øvrige bagage i bussen kl. 9 og oser så ned i byen sammen med flere andre. Her får hun købt et glashårspænde og en glasperlekæde, som hun ved hun ikke selv ville kunne lave.

Hun og de andre oser også op ad nogle trapper og får en god udsigt over byen samt besøger en lille, gammel kirke, som engang har været flot. De lagde lidt i indsamlingsbøssen til restaurering og håber på, kirken kan bevares. De får øje på nogle citronplanter med nogle store citroner, der ikke fås i den størrelse hjemme.

Senere oser de ned på havnen. Det er ret køligt i dag, kun ca. 15 grader og de har lagt det meste tøj i bussen, så min ejer og en anden går rundt og fryser i t-shirt.

De ender på en restaurant ved vandet, og da tjeneren kan se, at de fryser, foreslår han Irish Coffee. Udmærket forslag, synes min ejer, men lidt tidligt på dagen, så hun nøjes med en Deutschkaffee og et stykke Tiramisu, en italiensk type kage.

Senere får hun en pizza sammen med mange af de andre, og så er vi ved at være klar til at køre. Nu giver det sig til at regne. Hvor er det dog perfekt timet.

Vi passerer Brennerpasset i dagslys denne gang. Det er flot. Landskabet ændrer sig hele tiden, mens man kører, hvilket jo også er en oplevelse, men når man nu er på vej hjem, kunne busturen nu godt være lidt kortere. Endnu en nat tilbringes i bussen. Jeg sover sådan set meget godt på gulvet, men min ejer er igen helt radbrækket næste morgen.

Vi har åbenbart kørt lige igennem uden at være generet af anden trafik, for vi er i Vejle meget tidligere end beregnet. Dejligt.

Vi, der stiger af på banegården, siger farvel til de andre og hanker op i hinanden og nærmest løber over til toget, der går kl. 8.48.

Der er fire vogne og den forreste gruppe af dem, der skulle af her, når helt hen i de to forreste vogne, mens den bageste skynder sig ind i de to bageste vogne. For sent opdager vi, at disse to vogne kører til Struer og Esbjerg og ikke København. Ud igen, hvor vi ser de to forreste, vi skulle have været med, køre for næsen af os.

Konduktøren siger, at der er en svag chance for, at vi kan nå dem i Fredericia, så vi stiger på toget igen og kører til Fredericia. Da vi stiger ud der, ser vi toget til København køre lige for næsen af os igen. Nå pyt, vi er jo tidligt på den, og solen skinner, så vi tager det næste tog.

Jeg og min ejer ankommer kl. 12 til Lyngby Station, det tidspunkt, vi egentlig skulle ankomme til Vejle. En bus og en lille gåtur, så er vi hjemme og resten af dagen står på afslapning.
Lises rospand.

PS. Nu har jeg fået mit fine nye klistermærke på, så nu kan jeg godt være stolt.

Se flere billeder fra turen